Alla inlägg under mars 2007

Av Jenny - 17 mars 2007 10:23

Har haft en youtube-session och kollat några nya klipp och några gamla godingar. Kolla och njut!Full like a kastrullSvenska tjej-It's the grej!En riktig klassiker!Många verkar ha missat det bästa sketchprogrammet sedan Nile city. Så här är några klipp som man måste se!Tord och PaulDansken MadsOch så lite svart högklassig humor...Roland lagar matOch till sist ett riktigt creepy barnprogram som visades för oss stackars åttiotalister. Förstod det inte då, inte heller nu. Nån som känner igen det? Men på ett sätt är det ganska underhållande idag-hur tänke Björne när han visade detta?Ika i rutan är stygg

Av Jenny - 17 mars 2007 10:00

Ibland förvånar jag mig själv i spontanitet. Ska idag boka en flygbiljett till Reykjavik! Pratade igår med en kompis som bor på Island. Jag har lovat henne i typ tre års tid att komma och hälsa på, men det blir liksom aldrig av. Men igår bestämde jag mig, och då fanns den billigaste biljetten nästa helg. Dessutom måste jag ju åka innan jag börjar jobba. Åker nu på fredag till tisdag!! Ska bli så himla kul. Min kompis har redan gjort upp ett fullspäckat schema över vad vi ska göra, mycket festande antar jag. Har hört från flera källor att Reykjavik ska vara partystället nummer ett. Och det dyraste iofs, usch. Men som mamma sa igår när jag pratade med henne- det är klart att du ska unna dig det! Passa på att resa nu medan du kan (Vet inte om hon förväntar sig någon bebis eller nåt...) Några varma källor och geijsrar ska väl också hinnas med.Mr P tycker att det är tråkigt att jag ska åka nu igen, han kan tyvärr inte följa med eftersom han måste jobba. Men det är ju bara några dagar och sen blir jag nog hemma ett bra tag!

Av Jenny - 15 mars 2007 17:19

Sommaren innebär framför allt 2 saker som kräver god förberedelse i tid. 1. Att skapa sig en super-sommar som man kan leva på resten av året, med mycket sol.2. Det är beach-säsong vilket gör att man måste gå runt praktiskt taget naken. Det är då betydligt lättare om man har skaffat sig en något sånär trimmad kropp.Jag är inte speciellt planerande i vanliga fall, men i år känner jag att det är dags att börja innan solen tittar fram på allvar. Annars kan de två ovanstående punkterna falera totalt och rätt som det är så är det vinter.Planering för punkt nr 1:- En resa. Det verkar inte bli någon bilsemester med kompisarna som vi först planerat. Detta eftersom Mr P måste jobba under den veckan som vi tänkte åka. Vi är då framme vid plan B. Antingen åka på egen bilsemester eller ta en charter. Kan därför vara bra att införskaffa resekataloger. Bilsemester är iofs roligare eftersom man får se mycket mer och slipper trängas med turister.- Kanske söka någon sommarkurs? Vill man inte läsa "Historia A, Krigföring under andra världskriget, med ett underifrånperspektiv, 10 poäng" eller "Datateknik B, Objektorienterad programmering i C++, 5 poäng" verkar det dock inte finnas mycket att läsa. Jag hittade en kurs "Pedagogik A, Entreprenörskapsutbildning för beteendevetare och humanister, 5 poäng", men då måste jag ta mig till Härnösand. Och då skulle väl restiden minska chanserna för att få en sån toppensommar jag hade tänkt mig.- Följa solen. Finns den inte i norrland åker man till Göteborgs skärgård. Finns den inte där blir det någon annanstans.- Ta grönt kort? Jag fasar lite, men skulle vara kul att ha. Försökte mig på lite golf i somras. Kan väl inte påstå att det blev någon succé. Men det visade sig att jag var en jävel på puttning (i alla fall bättre än på allt det andra...). Och sånt måste man ju ta tillvara på ;)Planering för punkt nr 2:- Träning! Har varit hyfsat duktig, men nu är det dags för hårdare tag. Ökning till 4 gånger/veckan och morgonpromenader. Gröt till frulle och mindre godis. Ska nog inte bli några problem. Tycker ju faktiskt att det är såå roligt när man väl är där! Och det roliga med taktiken morgonpromenader är att jag då måste shoppa! Sant. Jag måste införskaffa en ny mp3-spelare! Vill ha en rosa ipod. Den kommer jag garanterat ha att tacka när jag framåt juni ska prova bikinis. En bra investering.

Av Jenny - 15 mars 2007 10:13

Vad glad jag blir när jag öppnar posten och ser att jag fått brev från min käraste vän CSN! Har tjänat för mycket år 2005 så jag ska göra den enkla uppgiften att månad för månad skriva ner hur mycket jag har tjänat och från vilken arbetsgivare. Under 2005!! Men gud vad kul! Jag som har klagat på att jag inte har nåt att göra... Synden straffar sig själv. Det roligaste av allt är att jag har jobbat på 4 olika ställen under 2005. Det som känns skönt är att jag vet vad jag ska göra med mina sparpenger. Ge till CSN.Det är så sjukt! Jag har inte ens tagit något lån utan bara bidrag. Sen har jag jobbat för att slippa ta lån. Men då ska man straffas! Det är bättre att tvinga studenterna att skuldsätta sig. Jag har en kompis som är socionom. Hon jobbade ett tag på ungdomsenheten i GBG. Hon sa att de allra flesta som gick på soc-bidrag var välutbildade chalmerister som inte lyckats få nåt jobb men som ändå tvingades betala tillbaks sitt studelån. Sjukt!Jävla CSN...

Av Jenny - 15 mars 2007 09:42

Äntligen ett framsteg vad gäller jobb! Jag har fått ett mammavik som börjar innan sommaren. Jättekul jobb men jag hade ju helst velat ha en fast tjänst... Men vad jag förstår ska man vara tacksam om man får jobb här uppe överhuvudtaget med min utbildning. Många personalare här arbetar med missbrukare och det är väl inte riktigt de ambitioner jag hade när jag började plugga.Dock är det ju långt kvar till sommaren! Jag vill jobba nu! Jag börjar bli olidligt rastlös. Så jag ska ringa en annan jobbkontakt idag och höra om inte de kan fixa ett jobb lite tidigare. I och med att jag inte jobbar har jag liksom vänt på dygnet också. Jag brukar vara världens tråkigaste människa som somnar vid 21.30 och vaknar tidigt på morgonen. Men inte nu... Då somnar jag inte förrän vid tre-tiden på morgonen och vaknar 12 nästa dag. Jag har blivit en sann arbetslösing... Det värsta är att ju mer jag sover desto latare blir jag. En dag då jag har varit på apoteket eller varit och handlat mat känner jag mig fruktansvärt nöjd med mig själv- herregud vad driftig jag är! Tragiskt...Arbetsuppgiften för dagen att välja tapeter. Vi ska få 3 rum och badrum omgjorda i lägenheten. I början kändes det jättekul och vi borjade kolla på tapeter med en gång. Eftersom vi inte vill ha ett pensionärsboende med rosa-blommiga tapeter som finns i katalogerna hos hyresvärden (vem väljer dessa tapeter? Ska inte de vara neutrala och omtyckta av de flesta?) fick vi åka till en tapetaffär. Första gången vi åkte dit var väl för tre veckor sedan men vi har fortfarande inte bestämt oss. Har sovrummet kvar att välja. Både jag och Mr P får huvudvärk, kramp i benen och svår beslutsångest när vi är där och ser alla kataloger. Men idag måste vi välja!

Av Jenny - 14 mars 2007 09:37

Då var man tillbaks från Göteborg. Tillbaks det det "nya" hemma. Det känns riktigt bra! När jag var i Göteborg kände jag att jag faktiskt längtade tillbaks. När jag först kom ner ville jag nästan kyssa marken jag gick på- min älsklingsstad alla kategorier! Fullpackad med väskor kunde jag inte hålla mig ifrån att göra några snabbesök i några favoritaffärer och panikshoppa lite. Men efter några dagar ville jag åka hem. Har dock haft det riktigt kul! I torsdags var jag och en tjejkompis på en invigning av ett hotell, jätteroligt (lite för mycket av det goda bara)! I fredags var jag och shoppade med lillsyrran och på kvällen var jag ute med två kompisar, i lördags tog jag en fika med några andra darlings och på eftermiddagen åkte jag hem till föräldrarna. Om jag har varit bortskämd av saknande föräldrar förut är det inget emot hur de är nu när jag bor 90 mil bort... Det var jättekul att träffa dem, har verkligen saknat dem också. De har varit i Kenya och firat bröllopsdag vilket innebar att de hade en MASSA kort att visa. 350 rättare sagt. Jag brukar tröttna efter 30 bilder, men som den goda dotter jag är lyckades jag intresserat ta mig igenom alla 350 landskapskort.På måndag morgon tog jag flyget till Sthlm. Gjorde lite shopping (men inte så mycket som jag hoppats på) och träffade en kompis. På kvällen mötte jag upp Mr P och hans kompis som också var där. Vi tillbringade kvällen med att käka tapas och ta en lugn krogrunda. Igår var det återigen shopping på schemat, utan några egentliga lyckorus-köp. Sedan började färden hemåt med bil. Usch vad tråkigt!Nej, nu ska jag äta lite frukost och gå ut i solen!

Av Jenny - 7 mars 2007 23:44

Flyg bokat! Mot GBG... Svårast är ju alltid att packa. Det börjar alltid med att jag tar fram kabinväskan som går som handbagage och slutar med stora resväskan vilket innebär att jag måste krångla med att checka in. Att försöka förklara för en suckande Mr P varför man behöver sex par skor med sig när man ska vara borta en weekend har jag för längesen slutat med. Jag menar vem vet? Det KAN ju faktiskt hända att man får för sig att ta en tur ut på skogspromenad efter en utekväll. Eller att man skulle råka bryta en klack. Då vill man inte gärna stå handfallen. Och det ÄR skillnad mellan ett par gå-ut-på-stan-och-fika-skor och ett par gå-ut-och-festa-skor. Men sånt förstår nog inte män.Jag har iaf nyss avslutat min packnings-session där jag har garderat mig för det mesta som kan hända tror jag. Jag har även gått igenom det obligatoriska stadiet där jag märker att alla kläder är borta. Borta eller oanvändbara. Min ambition är att vara en sån tjej som köper sådana där tidlöst snygga kläder som verkligen används. Det är f ö en ytterst bra ursäkt för att köpa ett plagg. En riktig tjejkompis vet sånt. Det är hon som står utanför provrummet när man provar ett riktigt snyggt plagg som kanske är lite i dyraste laget. Då säger hon övertygande "Ta den! Okej, den kostar rätt mycket. Men den kan du verkligen HA i flera år". Om man inte blir övertygad om att gå till kassan då kan även följande kommentar kläckas; "Det är ju öppet köp...". Jag vet inte om jag någon gång verkligen använt ett plagg köpt med den avsikten i flera år eller om jag lämnat tillbaka ett plagg eftersom det är öppet köp. Men det är inte det viktigaste. Det viktiga är att man går hem med påsen, lycklig och övertygad om att "denna gång har jag verkligen gjort ett bra köp".På jobbfronten börjar det i alla fall lätta. Jag har jobb på två ställen, frågan är bara när det blir. Troligtvis under de närmsta två månaderna i alla fall. Ska bli så skönt att jobba igen! Inom mitt utbildningsområde kryllar det inte av jobb här uppe så det känns skönt att veta att man slipper byta arbetsområde. Det som känns tråkigt är ju att det inte finns sådär överdrivet positiva karriärmöjligheter här. Men jag flyttade ju hit pga att jag värderar kärlek högre än karriär och det gör jag fortfarande. Måste bara påminna mig om det ibland.Kommer sakna dig i helgen Mr P!

Av Jenny - 6 mars 2007 14:35

Har nu nästan framkallat en lätt öronblödning hos en stackars nagelteknolog genom att babbla oavbrutet i några timmar. Är man sällskapssjuk så... Herregud vad tragisk jag är. Längtar som sagt efter ett riktigt jobb. Är inte van vid att vara ledig, älskar ju att jobba!I brist på annat att göra sitter jag och planerar var man skulle kunna åka på semester i sommar. Är så fruktansvärt trött på vinter, vill ha sommar! Nu gärna. Funderar på en bilsemester till italienska och franska riviäran. Blir riktigt billigt om man åker några stycken. Då kan man hyra en lägenhet för 5000/veckan. Förutom sommar vill jag för övrigt ha en jättefin miniklänning i silver som jag vet finns i Göteborg... Dit åker jag i veckan. Ska bli riktigt kul att träffa allt folk och familjen! Fullt schema... Men jag tror faktiskt att jag under min GBG-vistelse kommer att längta tillbaks. Jag kanske ändå är på god väg att bli en riktig jämtländska?

Presentation

Omröstning

Visst kan man inte slänga CD-skivor och böcker i en flytt?
 Nej, absolut inte
 I undantagsfall
 Jo, visst kan man det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards