Alla inlägg under januari 2008

Av Jenny - 24 januari 2008 20:28

Veckorna går så himla fort! Nu är det snart fredag igen och vi ska till Gbg på dop av lille Charlie och hans kusin. Vet inte hur vi ska hinna med allt jag vill göra denna helgen, men jag ska göra mitt bästa.

Sitter hemma och har tråkigt. Tekniken funkar inte så jag kan inte kolla på tv och teknikansvarig är och spelar trummor i företagsbandet...


Av Jenny - 18 januari 2008 17:11

Idag har jag befunnit mig i en actionfilm. Det var bara några explosioner och Van Damme som saknades. Jag skulle åka och träffa en chef på en av våra arbetsplatser i Nynäshamn. Jag hoppar på tåget på morgonen men är tvungen att gå av mitt ute i ingenstans eftersom polisen hade spärrat av hela Västerhaninge på grund av två bankrån. Efter en halvtimmas väntan på någon slags transport ger jag upp och sätter mig på tåget som ska ta mig tillbaks. Vi hinner bara åka i 10 minuter innan poliser stoppar tåget. Utanför fönstren går massvis med pikétpoliser med k-pistar som spanar in i tåget. Jag försökte utstråla min allra bästa "jag-är-inte-bankrånare-look", men jag vet inte om jag over-did it för det kändes som om poliserna tittade väldigt konstigt på mig... Mina förberedelser av möjliga alibin avbröts plötsligt avatt en jobbkontakt ringde till mig som jag aldrig pratat med förut. Jag hinner inte prata med henne i mer än ett par minuter förrän polisen ropar i högtalarna "Upp med händerna så att vi kan se dom!". Jag får avbryta samtalet med en ursäkt som jag inte är helt nöjd med såhär i efterhand-

Jag: Kan jag ringa dig sen?

X: Jag vet inte om j...

Jag: Men alltså, jag ringer dig sen

X: Men...

Jag: Det är polispådrag här så jag måste räcka upp händerna. Hörs sen!

*klick*


Av Jenny - 10 januari 2008 18:05

Imorrn är det fredag och jag längtar! Har varit sjukt intensivt på jobbet denna veckan och nu vill jag bara sova en massa. En kompis kommer till stan så jag ska passa på att träffa henne en sväng men annars blir det mest mys hemma med P. Har varit fullt upp alla helger som jag kan minnas tillbaka i tiden så nu känns det lyxigt med en helg bara vi.

Förra helgen var syster yster och hälsade på, saknar henne massor redan.

Av Jenny - 10 januari 2008 18:00

Imorgon åker en jättefin person bort ett tag. Det kommer att bli tomt här men på ett sätt är jag ändå glad för hans skull. Det finns ju en mening med allt och det kommer att vändas till något positivt. Det är jag alldeles övertygad om!

Av Jenny - 3 januari 2008 18:43

Igår när jag stod och plockade in i diskmaskinen fick jag plötsligt en obekant känsla i kroppen och blev illamående. Jag satte mig ner en sväng och beklagade mig för P. Då slog det mig att det jag kände var hunger. Det har jag inte känt på typ en vecka. Sjukt och lite halvvidrigt.

Av Jenny - 3 januari 2008 18:33

Idag var första dan på jobbet efter julledigheten som har tillbringats i Östersund. Kändes sorgligt att åka därifrån, har haft så himla kul och det känns verkligen som att vara hemma när man är där. Blir nog kanske så att man flyttar dit om några år när man har hunnit göra lite karriär...

Under min vistelse har jag bl a hunnit med följande:

- Träffat allt underbart folk, inkl. svärföräldrarna och P:s brorsa med tjej, saknar alla jättemycket redan!

- Varit tomte

- Varit ute och festat alldeles för mkt

- Hunnit göra två vurpor som sammanlagt har lämnat mig med en trasig vänsterarm, en blå höft och en svullen fot

- Blivit extremt bortskämd av svärföräldrarna

- Ätit alldeles för mycket

- Hunnit med att sakna allt folk hemma i Göteborg som jag inte kunnat träffa nu

- Blivit beroende av Guitar Hero (vilket jag trodde var omöjligt med tanke på att jag hatar både rock och tv-spel)

Presentation

Omröstning

Visst kan man inte slänga CD-skivor och böcker i en flytt?
 Nej, absolut inte
 I undantagsfall
 Jo, visst kan man det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards