Alla inlägg under december 2007

Av Jenny - 17 december 2007 21:33

Stalkern har inte gett sig. Efter att ha ignorerat 3 samtal från honom på två timmar bad jag P ringa upp och prata med honom. Intressant samtal blev det. P sa till honom att sluta ringa och messa mig eftersom jag tyckte att det var obehagligt. Han sa "Jaha, ja det var därför jag har provat att få tag på henne, för att kolla så att hon inte tycker att jag är jobbig". Bra där. Helt friskt.

Av Jenny - 15 december 2007 10:50

Som alla andra år gör jag samma misstag igen. Det är sista helgen före jul och jag har inte shoppat några julklappar. Om man inte räknar dom till mig själv... Ljuset i tragiken är att jag iaf vet vad jag ska köpa till P (eller jag har kommit på ett bra rim, så nu ska jag bara hitta själva julklappen). Idag är det m a o armbågar, svett och tårar som gäller. Ikväll är det dessutom utgång så det blev inte den lugna helg som jag hade hoppats på. 10 djupa andetag.

Ja!

Av Jenny - 12 december 2007 20:27

I natt kommer P hem! Han är efterlängtad.

Av Jenny - 12 december 2007 20:15

Jag har haft oturen att träffa på en mycket obehaglig person via mitt förra jobb. Sammanlagt har jag kanske pratat med den här personen i fem minuter i ett jobbärende. Personen i fråga har sedan fått för sig att jag är hans blivande fru och trots att jag varit mycket tydlig från början att det aldrig kommer att bli något och att jag inte vill att han kontaktar mig har han fortsatt med det. När jag flyttade letade han reda på mitt nummer och har ringt och messat obehagliga meddelanden ett flertal gånger. Jag har svarat en gång och då återigen förklarat att jag inte vill ha någon kontakt med honom. Det har sedan senaste incidenten varit lugnt i ett par veckor tills idag då han har ringt 4 gånger under 3 timmar. Jag tycker egentligen synd om honom, han behöver hjälp. Men jag är ändå rädd för att han ska göra något.

Det hände en likande sak förra året som jag polisanmälde och jag vill inte att det ska hända igen. Varför händer sånt här mig? Vad gör jag för fel?

Av Jenny - 10 december 2007 18:12

... att jobba på drottninggatan. Alldeles för enkelt att skippa lunchen och shoppa istället. Ska kräva löneförhöjning annars blir det svårt.

Av Jenny - 10 december 2007 18:01

Tills på torsdag är det P-fritt hemma, han är på utbildning i Tyskland. Jag har glömt av vad man gör när man är ensam hemma! Har köpt en tråkig färdigrätt och ska kolla en sväng på tv innan en kompis kommer hit på fika. Det är alldeles för tyst hemma... Har mer än fullt upp på jobbet men det är superkul! Får väl hänga där på kvällarna nu då.

I fredags var det julbord med P:s jobb. Sådär gott julbord, temat var mycket majjo... Dock mycket roligt folk så det blev utgång efteråt.

I helgen kom föräldrarna och hälsade på och vi gjorde vårt bästa med att försöka underhålla dem genom promenader och shopping. Tråkigt att de bara kunde stanna en kortis. Förra året firade vi jul hos mina föräldrar så i år är det dags för Östersund. Därför dumpade föräldrarna av en massa julklappar här innan de åkte. Jag är som ett barn och använder alla krafter jag kan frambringa till att inte läsa rimmen och skaka på klapparna när jag går förbi...


Av Jenny - 6 december 2007 21:37

Usch vad jag är förkyld! Hade i helgen under ett riktigt partymood tackat ja till att gå på 50 cents efterfest som skulle vara igår kväll. Redan i tisdags började jag känna mig risig; halvfebrig, ont i halsen och snuvig. Igår däckade jag vid halv nio. Skulle ha mött upp en kompis vid elvasnåret utanför festen men jag orkade verkligen inte, trots alvedon. Det blev en massa sovande istället vilket nog var bra för mig. I morgon är det julbord med P:s jobb och i helgen kommer föräldrarna på besök. Intensiv men nog ganska lugn helg ändå, vilket kan vara bra efter förra helgen...

Presentation

Omröstning

Visst kan man inte slänga CD-skivor och böcker i en flytt?
 Nej, absolut inte
 I undantagsfall
 Jo, visst kan man det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards